Rodzina
Zdrowie
Ekologia
Edukacja
Wypoczynek
W dniach 23.03. do 30.03.br w siedzibie PZD w Elblągu odbywały grupowe szkolenia dla Prezesów i Skarbników Zarządów ROD, instruktorów SSI ROD, przedstawicieli ogrodowych komisji rewizyjnych oraz zespołu ds. obsługi walnych zebrań. Wszyscy uczestnicy z ROD w liczbie blisko 200 osób zostali podzieleni na 12 grup szkoleniowych, średnio po 20 - 22 osoby wraz z prowadzącymi z zachowaniem rygorów i ograniczeń epidemicznych. Szkolenia dotyczyły głównie spraw programowych i organizacyjnych związanych przede wszystkim z Walnymi Zebraniami Sprawozdawczymi, planowaniem inwestycji i remontów w tym budową lub nabywaniem gotowych siedzib, uzyskiwaniem dotacji, RODO, sprawom finansowo -sprawozdawczym, działalności kolegiów Prezesów, dyżurami prawnymi, DGCS System oraz funkcjonowania ROD w zakresie sprawnej komunikacji i wymiany informacji na linii działkowiec - Zarząd ROD – OZ PZD oraz odwrotnie. Bardzo ważne były omówienia i przypomnienie dotyczące spraw finansowych wynikających ze zmian wprowadzonych w tzw. „Polskim Ładzie”, obowiązków ROD w zakresie PPK oraz szeregu innych spraw ważnych dla funkcjonowania ROD i Okręgu.
Frekwencja była wysoka i wyniosła ok. 85%. Wydaje się, że jest ona wynikiem tzw. „głodu bliskich spotkań”, który zaistniał w okresie mijającej epidemii.
Prowadzącymi szkolenia byli : Prezes Okręgu Zygmunt Wójcik - sprawy statutowe i ogólne, walne zebrania, kontrole, grunty, szkolenia nowych działkowców i SSI oraz komunikacja elektroniczna; Wiceprezes Wiesław Wiśniewski i Jacek Nawrocki sprawy statutowe i ogólne, skargi, dyżury prawne, walne zebrania, Główna księgowa – walne zebrania, sprawy finansowo – sprawozdawcze oraz obsługa ROD przez OFK, Przewodniczący Komisji ds. Inwestycji Remontów Ryszard Mikołajczyk - walne zebranie, inwestycje i remonty, dotacje; Marek Bereś - Walne Zebrania RODO i bezpieczeństwo, Barbara Sokalska - koordynator DGCS System, szkolenia i zalety programu funkcjonowaniu ogrodu działkowego, Regina Pawlukowska – obieg dokumentów, wydawnictwa i sprawy administracyjne.
W dniu 05 kwietnia br. zaplanowano drugie spotkanie zespołu ds. obsługi walnych zebrań mające na celu ułożenie planu obsługi walnych zebrań na podstawie zgłoszeń Zarządów ROD oraz omówienie żywotnych niezbędnych spraw w tym zakresie.
Opracowanie: Zygmunt Wójcik
Zdjęcia : Regina Pawlukowska
Copyright © 2024 Polski Związek Działkowców All rights reserved.