Rodzina
Zdrowie
Ekologia
Edukacja
Wypoczynek

Bieżące wydarzenia

Współpraca ROD “Żwirki i Wigury” ze Szkołą Podstawową nr 52 w Dojlidach - 09.06.2021

1 czerwca, pedagodzy i rodzice mają różne pomysły na zorganizowanie przyjemnego czasu dla swoich podopiecznych. Około 60 dzieci z najmłodszych klas Szkoły Podstawowej nr 52 w Dojlidach spędziło ten dzień na terenie ROD “Żwirki i Wigury” w Białymstoku.

                              

Po okresie pandemii i wiążącej się z nią izolacji od szkoły i brakiem kontaktu z

rówieśnikami pierwszaki wspaniale się bawiły, miały mnóstwo pytań i wszystko wokół je interesowało. Jak zwykle pedagodzy połączyli naukę i zabawę z kształtowaniem postaw proekologicznych.

Polski Związek Działkowców ma świadomość jak bardzo potrzebna jest edukacja przyrodnicza najmłodszych, ponieważ to oni będą mieli niedługo decydujący wpływ na klimat. Dlatego od 2016 roku realizujemy "Otwarty Program Rozwoju Społecznego Rodzinnych Ogrodów Działkowych”

                               

Jak możemy w nim przeczytać:

“Aktywny kontakt z przyrodą pozwala wykształcić u dziecka właściwy

stosunek do wszystkiego, co żywe, stopniowo doprowadzając do zrozumienia przez nie roli człowieka w przyrodzie. (..) Żywe lekcje przyrody w ROD stanowią dla dzieci element efektywnego i efektownego doświadczania przyrody”.

Bardzo cenimy współpracę z placówkami oświatowymi i chętnie udostępniamy przestrzeń oraz infrastrukturę naszych ogrodów.

                             

 

Jak można zobaczyć na fotografiach , dzieci chętnie korzystały również z siłowni na wolnym powietrzu, której instalacja została zrealizowana dzięki dotacjom z budżetu Miasta Białystok.

                             

Jak zauważył prezes ROD “Żwirki i Wigury”, Krzysztof Sołowiej, “Współpraca z tak profesjonalną kadrą pedagogiczną i wspaniałymi dzieciakami jest niebywałą przyjemnością”

 

Krzysztof Sołowiej,

prezes ROD “Żwirki i Wigury”

 

Filip Roman,

instruktor ds ogrodniczych

 

Powrót

Copyright © 2024 Polski Związek Działkowców All rights reserved.