Rodzina
Zdrowie
Ekologia
Edukacja
Wypoczynek

Wydarzenia

Jak rozsądnie zarządzać odpadami i zużyciem wody – kampania informacyjna w płockich ROD - 11.07.2016

Jak wielkim problemem dla ogrodów są odpady komunalne oraz bezmyślne wykorzystywanie wody przez nierozważnych działkowców, wie chyba każdy Zarząd Rodzinnych Ogrodów Działkowych. Dlaczego tylko Zarząd, a nie sami działkowcy? I nie chodzi tu tylko o wysokość opłat za wywóz odpadów komunalnych czy też za zużytą wodę w ogrodzie. Przecież każdy wiedzieć powinien, że wszelkie wydatki ogrodowe ponoszone są z naszych kieszeni, z kieszeni działkowców.

Ilość produkowanych śmieci w moim ogrodzie przeraża mnie całkowicie. Niedługo to wszystkie pieniądze będziemy musieli przeznaczać wyłącznie na wywóz śmieci z ogrodu. A gdzie inwestycje, gdzie remonty i naprawy?” – skarży się jeden z Prezesów płockich ROD.

W naszym ogrodzie mamy bardzo duże ubytki wody. Kontrolujemy wodomierze, sieć wodociągową. Niestety bez skutku, za wodę i tak musimy płacić” – wspomina kolejny Prezes ROD z terenu działania Delegatury w Płocku.

Z pomocą Zarządom ogrodów wystąpiła Delegatura Rejonowa OZM PZD w Płocku, która postanowiła przeprowadzić kampanię informacyjną dotyczącą tych problemów. Jej staraniem dla wszystkich ogrodów przygotowano specjalne plakaty do rozmieszczenia na tablicach ogłoszeń w takiej ilości, aby mogły wystarczyć do końca sezonu. Zawierają one apele o rozwagę, ale również świadomie sugerują konieczność oszczędności finansowej w ogrodzie. Przecież chodzi o wspólne pieniądze.

woda

„Każdy ogród ma określone fundusze. Dlaczego mają być one wykorzystane w większości na pokrycie kosztów wywozu odpadów czy też zużycia wody? Trzeba nieustannie informować o tym wszystkich działkowców… i tych, którzy mądrze korzystają ze swoich działek oraz tych szczególnie, którzy tej rozwagi i troski nie czują. Niestety, tacy też się zdarzają. Stąd nasza akcja…” – stwierdził Przewodniczący Delegatury Marcin Werner.   

Kolejnym dobrym pomysłem jest przygotowanie ulotek z podobnymi informacjami czy też wyjaśnieniami, w zależności od potrzeb ogrodów. W niektórych ogrodach już trafiły do każdej działki, na zasadzie ulotki reklamowej, którą niekiedy spotykamy w naszych skrzynkach pocztowych. Mamy nadzieję, że większa świadomość społeczeństwa ogrodowego przyczyni się do poprawy tych sytuacji, a wspólna troska z pewnością się opłaci.

 

Marta Werner

Kierownik Delegatury Rejonowej w Płocku

OZM PZD w Warszawie

Powrót

Copyright © 2024 Polski Związek Działkowców All rights reserved.